Pos Basik Borang

14/11/2008 â· bayaran insentif pos basik kepada anggota paramedik di kementerian kesihatan malaysia ( kkm ) yang mempunyai kelulusan sijil pos basik 1. Borang pendaftaran dan salinan dokumen yang telah lengkap hendaklah dihantar ke alamat berikut: Borang wang pos (postal order) 3. Pos basik senarai semak dokumen permohonan kursus pengkhususan/ diploma lanjutan (pos basik) nama fakulti/ jabatan kampus cawangan no.

Bahagian Pengurusan Latihan Kkm Pos Basik
Bahagian Pengurusan Latihan Kkm Pos Basik

Penempatan jururawat sesuai dengan kepakaran pos basik bagi gred u29. Sekiranya berlaku masalah teknikal semasa permohonan dibuat dalam sistem spp.ummc.edu.my, pemohon hendaklah mengemukakan isu yang berbangkit melalui emel kewpelajarksk@ummc.edu.my dengan menyatakan maklumat berikut: (bagi yang tiada pos basik/ diploma lanjutan berkaitan)* 3. Ringkasan buku log disahkan oleh ketua jabatan/ pakar lawatan klinikal (bagi yang tiada pos basik berkaitan). Ilkkm kubang kerian (kejururawatan) kelantan. Pos basik senarai semak dokumen permohonan kursus pengkhususan/ diploma lanjutan (pos basik) nama fakulti/ jabatan kampus cawangan no.

Pos Basik Borang. Menunggang basikal secara kerap akan meningkatkan kesihatan anda. Ini adalah aktiviti yang sangat baik yang berfungsi untuk hampir seluruh bahagian badan. Selain itu, anda akan mendapati bahawa terdapat banyak perkara lain yang boleh anda perolehi. Berikut adalah beberapa fakta tentang aktiviti berfaedah ini.

Aktiviti ini akan membantu anda mendapatkan lebih banyak nafas berbanding mereka yang tidak melakukannya dengan kerap. Ini adalah senaman yang lebih berkesan daripada aerobik. Ia juga lebih menyeronokkan. Anda akan mendapati bahawa ini adalah sejenis senaman yang sangat berkesan dan murah untuk anda mendapatkan hasil yang terbaik terhadap badan anda. Sebagai contoh, ini boleh mengurangkan risiko mendapat serangan jantung, mengawal tekanan darah dan kencing manis. Inilah sebabnya ia akan menjadi cara yang bagus untuk anda kekal sihat. Penyelidikan menunjukkan bahawa berbasikal untuk jarak dekat boleh mengurangkan kadar kematian sebanyak 22%.

Ia adalah mungkin untuk menurunkan berat badan dengan menunggang basikal. Aktiviti ini akan membantu anda membakar tenaga yang anda perolehi daripada makanan. Melakukan senaman ini selama 15 minit dalam tempoh 5-6 kali dalam seminggu akan mengurangkan berat badan anda 11 paun dalam setahun.

Anda juga boleh mendapat kesan positif daripada menunggang basikal. Aktiviti ini boleh membuat mood anda baik. Aktiviti ini boleh membantu mengurangkan tekanan dan kemurungan. Sebagai contoh, apabila anda melakukan aktiviti ini, anda akan dapat melihat sekeliling dan bersosial dengan orang lain. Anda juga akan dapat menikmati udara segar. Ini sangat bermakna untuk kesihatan anda. Aktiviti ini juga boleh memotivasikan anda untuk melakukan aktiviti harian anda.

Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda tidak perlu risau tentang pencemaran. Orang yang mengambil pengangkutan bermotor apabila mereka perlu pergi ke suatu tempat mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mengalami pencemaran udara berbanding mereka yang mengambil pengangkutan tidak bermotor seperti basikal. Ini mungkin kerana mereka yang menggunakan pengangkutan tidak bermotor bernafas lebih teratur. Juga , mereka menghirup oksigen lebih banyak.

Trending Now..

Popular Posts

Lakaran Lampu Basikal

Trek Basikal Mountain Bike Bukit Kiara

Sepeda Phoenix Anak Cowo

Basikal Lajak Pas

Basikal Road Bike Murah

Basikal Raleigh

Kedai Basikal Second Hand

Basikal Engine

Hiasan Bunga Di Basikal Hiasan

Gambar Basikal Lajak 2018